awakenmind.blogg.se

2018-09-14
10:29:00

Spirituella lagen om KARMA.

 
 
Energin av tankeväckande, vänlighet och nådighet beaktas som god karma. När du sänder ut dessa energier kan du förvänta dig att samma energier kommer återvända tillbaka till dig.

Hat, ilska och vrede är skadliga energier. När du sänder ut dessa negativa energier kommer dem återvända i någon form under någon tid. När är obestämt.

 Den universella lagen karma, är vad du ger kommer du få tillbaka, eller vad du sår får du skörda, som du bäddar får du ligga. Dåliga handlingar och tankar kommer i någon form att återvända till dig, goda handlingar och tankar kommer i någon form att återvända till dig.

Om du lever efter dessa principer kommer motsvarande tillbaka någon gång under ditt liv. Karma spelas in och balanseras. Kärleksfulla tankar, känslor, gärningar och ord är "krediter". Negativa är debiteringar. Universum kallar dessa upp när vi minst förväntar oss det.

 Din familj är också din karma. Din själ valde din familj innan du föddes. Svåra familjeband kan vara en följd av olösta känslor eller situationer i ett tidigare liv. Du valde den här familjen för att själen vill få chansen och lösa problem som inte blev lösta i tidigare liv. Detta ger dig den lektion du behöver lära av din själ.

 Genom att älska och upplysa andra läker vi karmiska relationer.

 Ditt mindset som du tar med dig i genom livet är också din karma. Om du har tankegången att du inte är tillräckligt bra kommer tron oundviklig att dra in saker och människor som får dig att känna dig underlägsen eller svag. Positiva övertygelser skapar god karma i ditt liv. Underbara saker händer då. Du är ansvarig för din egen tankegång, så ändra din tro om de inte tjänar dig på ett positivt sätt.

 Din hälsa är din karma. Innan du inkarnerade valde du din familj, dina livsutmaningar och ditt uppdrag. Du valde också din kropp och din genetiska predisposition. Ögonblick efter ögonblick kommer val av tankar och känslor att påverka din vitalitet och hälsa. Det här är din karma som du har ansvar för.

Balansen för din karma är känd som *Akashic Records, som är en inspelad historia av alla dina liv och livserfarenheter och lektioner. Karma överförs från livstid till livstid. Vi kan inte uppleva konsekvenserna av våra handlingar fram till en senare livstid. På grund av detta finns det ofta ingen uppenbar och synlig koppling mellan en handling och dess konsekvenser.

 Ju högre vibrationer vi släpper ifrån oss, ju snabbare återvänder karma till oss. Vissa utsätts för ”omedelbar karma”. Om du känner att du aldrig kommer undan med något kan du uppleva ”omedelbar karma”. Det betyder att allt du ger ut kommer direkt tillbaka till dig i någon form, har personligen upplevt det här på ett ganska intensivt sätt. Det är ett bra tecken för din karmiska balansräkning håller på och balanseras. Din själ låter dig inte längre ackumulera eller blunda från skulden. 

Nyckeln till universella andliga lagen om karma är ”det du sår får du skörda”.

Akashic Records är hela historien om allt som någonsin har varit, och allt som någonsin kommer att bli. De kan ses som en "minnesbank" som innehåller detaljer om allt som händer i universum, och information om varje ande och de många liv de har levt.

Majoriteten av världens kulturer, trosuppfattningar och filosofer är överens om att Akashic Records finns. Hinduerna tror på ett universellt substanssamtal "akasha" - varifrån de naturliga elementen av vatten, eld, jord och luft skapades.

 

Min personliga berättelse börjar för lite mer än två år sedan, när jag lämna mörker och helvete bakom mig, insåg snabbt att jag behövde fylla på min karma box, för som ni läste ovan lagras allt i en ”minnesbank”. Förstod med sunt förnuft att jag behöver ge tillbaka till samhället och människorna runt mig och jag jobbar än idag med att balansera nivåerna. Ett liv på gatan drar på sig mycket negativ karma och omedelbar karma är något jag har upplevt på nära håll. En liten handling kan i någon annans ögon vara väldigt värdefullt och det är något Universum håller ett öga på, inget går obemärkt förbi, gott som ont registreras allt i Akashic Records. Har kämpat i flera år med att bli en bättre människa, hjälpa andra människor och på så sätt hjälpa mig själv. 

Allt från att säga förlåt, hjälpa tanter och främlingar på stan, ställa upp för familjen och bokstavligt talat ge själen tillbaka till människor, alla handlingar stora som små har en betydande roll för din framtid. För någon vecka sedan fick jag ett ängla nummer 08:08, som förklarade att min negativa karma skuld har blivit balanserad och avbetald. En lycka och given känsla som är svår och beskriva, kände mig överväldigad och tänkte äntligen kan jag skörda fröna jag har planterat och vattnat. Med detta vill jag ha sagt att livet kastar oss in i utmaningar, oavsett utmaning är vänlighet ett säkert kort att dra, jag upplever just nu en av mina tuffaste perioder hittills, men jag kämpar med utgångspunkterna kärlek och godhet. Är helt säker på att negativa handlingar kommer orsaka lidande för mig och min familj, medans positiva handlingar är vägen till välmående och framgång för mig och min familj. Kunde låtit resten av världen lida med mig, men jag tänker inte acceptera att mina utmaningar Gud ger ska påverka människor runt mig. Det är bara lägga ett leende på läpparna och fortsätta kämpa!

 

Ps. Om du har insjuknat i cancer eller andra sjukdomar, så det inte ditt fel. Det sista man vill höra i ett sånt länge, är att du själv har orsakat det genom dina handlingar och tankar. Ingen manifesterar sina sjukdomar vi blir obemärkt men välplanerade infekterade och smittade av virus, bakterier, tung metaller och parasiter som orsakar i princip alla dagens sjukdomar. Vi har olika virus inbäddade i vårat system sedan födsel, så som Epstein-barr viruset, vi ärver kvicksilver som kan spåras tillbaka 3000+ år. Vi har inte personligen orsakat dagens sjukdomar, det har ”demoniska” människan gjort med sin fria vilja. 

Det här går emot vad änglarna säger, men jag vet med säkerhet att du inte har orsakat en konstruerad sjukdom, så i den här frågan lyssnar jag på högsta Anden.

 ”Du har fri vilja att skapa precis vad du vill, men det du skapar bär du också ansvar för.” 

 Vill ni veta mer om min personliga resa så berätta gärna det nedanför i kommentarerna. 

 

Awakenmind tackar för din tid! 🙅‍♂️🌀🌀🌀

 

Källa @  http://universalspirituallaws.blogspot.com/2010/09/spiritual-law-of-karma.html?m=1

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: