awakenmind.blogg.se

2018-08-26
20:37:00

Tankar!

 
 
 
Har blivit en aning oaktiv på bloggen, har prioriterat om saker i mitt liv och bloggen får tyvärr inte lika mycket uppmärksamhet just NU!
Men låt mig säga såhär, min blogg fyller en viktigt funktion i samhället, och alla andra som sprider sanningen har en viktig funktion i det här samhället.
Tänkte fokusera det här inlägget enbart på att beskriva mina tankebanor, vad jag tänker och hur vi tillsammans kan förändra Sverige och därefter världen.
 
Först och främst närmar sig valet, men frågan är vad man ska rösta. Om jag ska va helt ärlig kvittar det vilka man röstar på, politiker som politiker, det blir tyvärr ingen skillnad oavsett vem som sitter i regeringen.
Det finns en världs agenda, Agenda 21, som kommer genomföras oavsett vad vi röstar.
Förmodligen blir det Sverige demokratetna som tar hem vinsten, men det blir ingen vinst för samhället och dem utsatta områdena. 
Dem enda som vinner på det här är byggbolagen som kommer bygga nya fängelse, för sprickorna kommer öka, brottsligheten kommer öka, och fängelseindustrin kommer privatiseras precis som den svenska skolan.
 
Det är inte flyktingarna fel, eller den enskilda människan som ligger bakom dessa krig och flyktingströmmar.
Men svenska regeringen som säljer krigsmateriall, bomber, snus-minor med mera till båda sidor är en bidragande faktor till dessa krig och flyktingströmmar.
Vi är en av världens största vapen exportörer, det säger en hel del om vår ”neutrala” ställning.
Den har aldrig varit neutral, vi samarbeta med eliten när Hitler tog över världen och vi samarbetar än idag med eliten medans dem sakta men säkert tar död på gemene man.
Vi hjäper till och spränga länder i bitar, och resterande spillror ska vi med en tår i ögat ta hand om.
Alla nuvarande svenska politiker sysslar med förtal och lögner, ingen pratar om det som verkligen betyder något.
 
Hur ska vi lösa Sveriges samhällskris, med alla utsatta och särskilt utsatta områden? Tror ni på riktigt att fler poliser kommer vara lösningen på problemet? Fler poliser och i framtiden blir Sverige en odemokratisk polisstat, poliser som skjuter ihjäl människor med down-syndrom (7 fuckin skott).
Vi ska fokusera på att driva ner arbetslösheten men vi behöver fokusera på våra barn och ungdomar, vi behöver ta tillbaka det som va bra förr och göra det ännu bättre.
Lärlingsutbildningar är ett steg i rätt riktning, förkortad skoltid, med möjlighet att börja läsa igen vid en senare ålder. 
En hyperaktiv 11 åring kommer omöjligt lära sig något i skolan som den är idag, om Carl den åt helvete med honom, till vilken nytta, vad ger det för möjligheter? Skapar sådant vetande möjligheter till jobb?
Svenska, engelska och matte är avgörande, hemkunskap, idrott och kostlära är även dessa viktiga ämnen.
Resten ska man kunna välja bort eller välja till beroende på vart intresset faller.
Skolsystemet idag är tyvärr föråldrat och behöver anpassas till dessa nya tider och hinder vi står för.
 
Sen ska vi inte stänga ner fler fritidsgårdar, skära i deras budgetar för att den rikare delen av staden ska ha råd med sina blomrabatter i rondellen utanför ICA.
Jag tror inte heller fritidsgårdar kommer lösa alla problem, men att upprätta AKTIVITSCENTER, där barn och ungdomar gratis kan testa på aktiviter, sport av olika slag, skapande i olika former, så som konst och musik.
Och på dessa center ska de finns läkare, psykologer m.m
Det hade öppnat dörren för dem som lever i familjer med gamla kulturella lagar.
Dessa aktivitetscenter kunde fyllt en väldigt viktigt funktion för alla barn som har olika bokstavskombinationer, och det hade varit ett perfekt ställe att fånga upp barn i tidig ålder som håller på och hamna snett.
Dem säger att Sverige går framåt, att Sverige aldrig varit rikare, men de utsatta områdena blir bara mer utsatta och mer fattiga. 
 
Okej över till nästa problem, migrationsverket behövs granskas, det borde finnas en särskild extern granskare som alla migrations upphandlingar måste gå igenom.
Det här är som ett hål i hakan, pengarna bara rinner ut i tomma inget.
Men regeringen lägger locket på och den enskilda människan  förstår inte vilken kris Sverige faktiskt stå inför.
Vi behöver ge människorna som sökt asyl hopp, inte en väntetid på 3 år. 
Jag möter varje dag ”flyktingar” som helt har tappat hoppet, jag möter varje dag rädsla att bli hemskickad till krig och mörker.
Låt oss strypa flyktingpolitiken och reda ut situationen som pågår i Svea-rike.
 
Okej, nu går vi över till något helt annat.
Den som har mer, ska ge mer, den som har mindre, kan ge mindre. Det är lagen av Dharma, som är kusin till karma.
Om du lever ett kärleksfullt liv, fridsfullt liv, eller är ekonomisk oberoende är det din uppgift att dela med dig.
Du är välsignad och välsignelser skall delas med människor som är mindre lyckligt lottade.
Det är såhär vi förändrar Sverige och världen, människa till människa.
Ett vänligt leende kan förändra dagen för en främling i destruktiva tankar, en krona kan i någons annans liv vara värd en miljoner.
Jag är rik på allt förutom pengar och varje chans jag får med mig att dela, upplyfta andra, tar jag.
Detta är exakt vad lagen av Dharma betyder.
Att vara medmänsklig är räddningen för den här planeten, det är såhär vi lägger grunden för förändring och jag tror på riktigt att mänskligheten har möjlighet att ordna det här.
Om du inte sköter din Dharma så kommer karman att upprätthålla balansen och ge tillbaka när det känns som mest!
Skälla var en god medmänniska, var god, stå för godhet, sprid kärlek! 
 
🌀

Vad du än går igenom, gå igenom det med ett leende på läpparna.

Oavsett hur tufft livet kan verka vara, låt inget annat än kärleken styra dig framåt.

Jag vet av personliga erfarenheter att en positivt inställning framkallar positiva möjligheter.

Lita på mig, bara positiva energier kommer hjälpa dig att uppnå ett välmående inom alla plan i livet.

Jag blev fostrad för det här kriget, jag blev hårdhudad för en anledning.

I en värld fylld av rädslor och hat behövs såna som du och jag, som belyser och upplyser världens vackra stunder.

Jag vill vara som månen, lysa när allt annat är mörkt.

Jag vill vara en hjälpande hand, jag vill sprida ljuset av lycka, kärlek och harmoni.

Inget kan stoppa mig, inte du, inte du och särskilt inte du.

Står stadigt med båda benen på världen, jag flyger som jag vore värsta ängeln.

All smärta, alla sjukdomar har gjort mig lyckligare, för jag fann det goda i smärtan.

- Awakenmind tackar för din tid 🌀🙅‍♂️

 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: