awakenmind.blogg.se

2019-05-25
09:00:00

Töm tarmen.

Du behöver inte gå ner i vikt, du behöver göra av med avfall.
Människor går runt med 3 till 5 kg i sin tarmkanal, som kan inkludera rester som du åt för flera år sedan. 
När du äter och blir direkt svullen är det en indikation på att du har avfall i tarmen som tarmen själv inte kan göra sig av med.
Om du har en "kulmage" så är det också en indikation på att du har avfall i tarmen som tarmen själv inte kan göra sig av med.
Om du tittar på tarmen på en anatomisk karta och sedan tittar på hjärnan kommer du se likheter, likheter som är alldeles för lika för att inte ha en koppling. 
Mag-tarm-kanalen och hjärnan är sammankopplade genom vagusnervern, mag-tarm-kanalen är vår andra hjärna och det är varför de finns militariserad mat i våra butiker. Forskare tror sig veta att mag-tarm-kanalen producerar 60% av vårat seretonin men i verkligheten producerar mag-tarm-kanalen 96%. 
Vad mag-tarm-kanalen med producerar är 80% av vårat immunsystem, varför tror du alla har allergier som pollen allergi? Tror du människan är skapt för att bli allergiska mot frömjöl?
Dem illvilliga krafterna som styr bakom dem stängda dörrarnas stängda dörrar har lärt den globala eliten hur man orsakar lidandet på den här jorden. 
Jag har själv gått igenom ett energi skifte, ett kvantum skifte och det har varit otroligt hektiskt vilket har gjort att jag har överätit på mat, som ledde till att min mag-tarm-kanal blev full proppad av avfall, vilket ledde till att jag hamnade ur balans, tappade fokus och såg inte min syfte lika klart.

Jag har idag ätit kost schema 9 dagar och är tillbaka med ny kraft, tillbaka med nya insikter som jag kommer ta med mig resten av livet. Att tarmen kunde lagra så mycket avfall som den lagrar är helt obegripligt. Jag är en small människa men jag hade säkert 3-5 kg i tarmen utan att veta om det och efter 9 dagar utrensning har jag fortfarande kvar avfall. Men det är påväg ut haha! ;)

Det är ett mindre trevligt samtalsämne men det är ett viktigt samtalsämne för våran mag-tarm-kanal är under attack, det pågår ett krig därnere och vi behöver hjälpa kroppen att vinna det.

Mitt råd är att först och främst tömma mag-tarm-kanalen genom att äta 10 dagar enbart råa & färska frukter och grönsaker. 

Dags rutin oavsett schema - Citron eller lime vatten, helst en liter på tom mage, vänta 30 minuter innan frukost. 

Morgon - smoothie, 3 bananer, 3 dl hallon, 3 dadlar, 2 nävar spenat (Gör två, en tidigt morgon, efter senare)
 
Alternativ 2 - Ananas, kiwi, 2 bananer & dadlar

Lunch - sallad, gurka, sallad, spenat som pass sen optimera med frukt (Mango, vindruvor, äpple, päron, banan, apelsin, melon)

Mellanmål -  dadlar, äpple, papaya.

Middag - rå soppa, 3 stora tomater, 1 apelsin, 1 selleri stjälk, 2 nävar spenat, lite koriander (toppa med avokado, alfa groddar och gurka)


Är du fortfarande hungrig är dadlar, för dadlar skapar peristalisk rörelse i tarmen och pressar ur avfall, dadlar återbygger tarmens normala funktion och kan över tid läka dess kapacitet att själv göra av med avfall. Maten vi äter stänger av kroppens egna funktion, det jag menar med militariserad mat.

DRICK MYCKET CITRON/LIME VATTEN, GURK JUICE, SELLERI JUICE, ÖRT-TE, KOKOS-VATTEN.


Har själv ätit flera paket dadlar dem här senaste 9 dagarna, vilket har hjälpt mig otroligt mycket att göra av med avfall. Helt uteslutit nötter och frö också för att inte orsaka att det skapar förruttnad i mag-tarm-kanalen under utrensning processen. 
10 dagar är i minsta laget, men bara en dag kommer göra skillnad.

Din kropp kämpar för dig varje dag, varje minut, varje sekund, ditt hjärta slår för dig hela natten så du ska kunna vakna och uppleva livet, dina lungor andas på kommando för att du ska ha tid och känna, tänka, älska, vara. Det är dags att vi ger den uppmärksamheten den förtjänar för den förtjänar din uppmärksamhet. Den förtjänar rätt föda och att vi uteslutar all skit vi inte ska äta, om du vill ha en tydligare beskrivning på vad du inte ska äta så kolla mina äldre inlägg "Vad du inte ska äta" & "Vad du ska äta".

Ps. Viktig information kommer alltid ut på bloggen först men håll ut för det kommer flera videos på youtube den här helgen, kanske redan idag! ;) 






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: